Groepsaanbod zoldervloer isolatie

Werkzaamheden binnen dit groepsaanbod

  • Het plaatsen van de isolatie zelf
  • Het plaatsen van een dampscherm (niet steeds noodzakelijk)
  • Het plaatsen van een eventuele houtstructuur en beplating (niet steeds noodzakelijk)
  • Andere beschermingsmaatregelen, zoals afdekfolies en dampdichting (niet steeds noodzakelijk)
  • Vervangen en/of isoleren van het zolderluik
  • De opkuis van de werken
  • Het afleveren van de nodige documenten m.b.t. het aanvragen van premies

Niet inbegrepen: opkuis van de zolder, aanpassingswerken aan het dak indien nodig

 

Types zoldervloerisolatie binnen dit groepsaanbod

Binnen het groepsaanbod zijn de meest voorkomende materiaaltypes opgenomen:

  • Inblaasisolatie (cellulose, minerale wol, houtwol)
  • Zachte isolatie (minerale wol)
  • Plaat isolatie (Isomo, PIR of XPS)
  • Spuitisolatie (Icynene)

De keuze voor het ene dan wel het andere materiaal hangt vooral af van je zolderstructuur, de nood aan opslag en enkele economische of ecologische overwegingen. Bij jouw aanmelding, zal je op basis van enkele gegevens worden toegeleid naar het ene, dan wel het andere isolatiemateriaal. Op basis van hiervan krijg je een afspraak bij de meest geschikte aannemer.

Normering

  • De basis R-waarde (= isolatiewaarde) bedraagt minimaal 5 m².K/W. Enkel in geval van een onvoldoende dikke houtstructuur, wordt een R-waarde van 4,5 aanvaard.
  • Alle van toepassing zijnde STS-normen en NBN EN normen dienen gevolgd, alsook de materiaalvoorschriften van de fabrikant.
  • Gebruik van dampopen zoldervloer isolatie wordt enkel in specifieke gevallen toegelaten.
  • Daarnaast werden afspraken gemaakt met betrekking tot veiligheid.

Commissie voor Energent

Elke offerte die je via deze groepsaankoop ontvangt, omvat eveneens een commissie van 5% voor Energent. Deze commissie laat toe om deze jaarlijkse groepsprijzen tot stand te brengen, alle offertes te controleren en tussen te komen waar nodig. Desondanks is de prijs voor deze groepsaankoop nog steeds bijzonder scherp. Dit komt omdat de aannemer via dit aanbod veel zekerheid krijgt over werk, minder kosten heeft aan marketing en een hoger percentage aan ondertekende offertes realiseert.